תמרור פסי האטה
תמרור מלימוד תיאוריה - פסי האטה

ללמוד תיאוריה דרך שאלות תאוריה הלקוחות ממבחן התיאוריה

מבחן התיאוריה מתבסס על תקנות התעבורה. התקנות מפרטות את כל הנחיות ההתנהגות לעוברי הדרך. התקנות מהוות את הבסיס לכל תורת הנהיגה ועל פיהם לומדים לנהוג תלמידי הנהיגה. את הלימוד המסודר המהווה בסיס למבחן התיאוריה ניתן ללמוד במולטימדיה או בספר הלימוד המבחן החדש.

שאלת תיאוריה ממאגר מבחני תיאוריה של משרד התחבורה

בחלק זה נלמד את ונבין את לימודי התיאוריה דרך ההסבר לשאלות המבחן האמיתי.

רותי תלמידת נהיגה מרמת גן שואלת מה התשובה הנכונה? הכל נראה אותו דבר.

שאלה 484  ממבחן התיאוריה

 כיצד תנהג על פי התמרור ?

‏א.      האט בגלל עבודות בכביש.

‏ב.      האט והתכונן לעקוף מכשולים בדרך.

‏ג.       האט – כביש משובש לפניך.

‏ד.      האט ועבור את פסי ההאטה בזהירות.

 

הסבר הפיתרון

בשלב זה, הפיתרון כבר ברור. משולש אדום = תמרור אזהרה. הציור בפנים הוא מה שנזהרים ממנו, אז ממה נזהרים?

הפתרון הוא בתשובה המתאימה ביותר. שאלה זו באמת קשה כי כל התשובות מתחילות במילה האט. ואכן ההנחיה הכללית היא האט, אבל מה נמצא לפנינו ? מה ההבדל בין תמרור כביש משובש לתמרור פסי האטה, בשניהם יש גבעות. הטעות היא ראשית של הצייר שצייר את התמרור. פס האטה נראה אחרת לגמרי כי הוא מונח לרוחבו של הכביש, אבל עם הטעות הזו צריך לחיות ולזכור שגבעה אחת האיש השמן הוא פס האטה. לעומתו הציור שבתמרור כביש משובש כבר באמת לא מתאים לכלום, כביש משובש לא נראה כמו 2 גבעות אלא יותר כמו שטח עם בורות וחריצים. מומלץ לבדוק על מה חשב הצייר שצייר את התמרורים או לשלוח אותו לפסיכולוג, אבל כאמור צריך לחיות עם זה ולזכור. השמן = פס האטה 2 גבעות או מה שזה נראה = כביש משובש.

כיצד מתנהגים ?

חובת ההאטה ברורה ונכונה כמעט לכל תמרורי האזהרה. כיצד עוברים פסי ההאטה. לאט ובזהירות רבה. מהירות שלא עולה על 20 קמ"ש. מעבר על פני פס האטה במהירות גבוהה מ 50 קמ"ש, עלולה לגרום נזק ישיר לקפיצי הרכב ובלמיו, ויותר מכך לבחון מי יותר חזק הראש של הנהג והנוסעים או גג הרכב. מעבר לכך מעוצמת הקפיצה עלול הנהג לאבד את השליטה על הרכב ואז זה כבר נהיה מסוכן.

דגש !

לרוב פס האטה לא אוהב להיות לבד על הכביש אלא נמצא יחד עם כל החברה וצפויים לפחות 3 פסים ברצף ובמרחק של כ 50 מטר האחד מן השני. לא כדאי לנסות לעקוף את פס ההאטה, מכיוון שהוא נמצא במרחק חצי מטר בכל צד של הכביש ואמור להיות לכל רוחב הכביש. סבלנות היא שם המפתח, במיוחד שבמקומות רבים העירייה נוהגת ברוחב לב ומגביהה את הפסים הרבה מעבר לנדרש. לעיתים קרובות כדאי להיזהר מרכב הבא ממול ונוסע במהירות רבה מדי, שכן נהגו העצבני בגלל הפסים, עלול לאבד את שליטתו ולסטות לכיוונכם.

C כל הזכויות שמורות

אודות הכותב - איתמר לוין מורה ומרצה לימוד תיאוריה. מוציא לאור של ספרי לימוד תאוריה, מולטימדיה - למד נהיגה בדרך הקלה, למד תיאוריה ללא קריאה.