לוח המחוונים הוא, כאמור, מערכת בקרה השומרת על הרכב ומודיעה על תקלות מבעוד מועד, נהגים שישימו לב ללוח המחוונים שלהם יכולים לחסוך לא מעט ביקורים במוסך. הנורות השונות מבשרות על תהליכים לא טובים שקורים בכלי הרכב, או על פעולות לא נכונות שעשינו מבלי לשים לב. כך למשל נורות האזהרה יבשרו לנו על בעיות בבלמים, או על בלם יד מורם בנסיעה.
נורת לחץ השמן – כאשר נורת השמן דולקת יש לעצור את הרכב מיד ולדומם מנוע. השלב הבא שלהו יהיה בדיקת שמן, האם יש מספיק. לכן יש לחכות עד שהרכב מתקרר, ובדיקת השמן מתבצעת רק ברכב קר, על משטח אופקי.
נורת מד החום – נורה זו תסמן לנהג על מצב החום במנוע, כאשר זו דולקת, סימן שהמנוע התחמם, לכן יש לעצור מיד את הרכב, ולתת למנוע להתקרר. אלמנט נוסף שיש להבין לטובת לימוד תאוריה הוא שבמידה ואין המנוע מתקרר גם במצב שהרכב עומד, יש לדומם מנוע ולטפל בתקלה.
נורת הדלק – כאשר נורה זו דולקת, חסר דלק במיכל. אין חובה לתדלק מיד, אך יש לדאוג למלא דלק בהקדם על מנת לא להיתקע באמצע הדרך. אין לתדלק את הרכב כאשר הוא מונע מחשש להצתת אדי הדלק על ידי ניצוץ. יש לדומם את הרכב.
חגורות בטיחות – כל יושבי הרכב חייבים בחגורת בטיחות, היושבים מלפנים כמו גם היושבים מאחור. האחריות על כך שכל יושבי הרכב יהיו חגורים היא על הנהג ועל הנוסעים גם יחד. יש לשים לב לכך שחגורת הבטיחות חגורה כראוי. כאשר היושב ברכב חגור בצורה נכונה, יש צמצום ניכר של פגיעת החוגר בעת תאונה. כאשר יש הטייה מוגזמת של מושב הנהג, נגרמת פגיעה בתפקוד החגורה ובהגנתה התקנית על היושב ברכב.