מורים לנהיגה הינם בדרך כלל תושבי האזור בו הם מלמדים. לא במקרה זה המצב, שהרי בגלל שכדי ללמד אנשים שלא נהגו ברכב מעולם, כיצד לנהוג ולהגיע ממקום למקום באמצעות רכב מנועי, צריך ביטחון וניסיון בגזרה זו, ולמורי נהיגה מקומיים אשר מכירים את האזור ואת הכללים שלו, יש את היכולת להטמיע ביטחון בתלמידיו, שזהו אחד השלבים החשובים בלימוד נהיגה.
היכרות טובה עם כבישי האזור
הסיבה שיש למורים לנהיגה את הביטחון הנדרש, היא בין השאר מכיוון שהם מכירים את הדקויות הקטנות של האזור. מורים לנהיגה מהצפון לא יבינו לעמוק את הניואנסים הקשורים בלנהוג במרכז. כאשר אנו נוהגים במרכז, בגוש דן והאזור, יש מאפיין ייחודי לאזור זה והוא החיבור הטבעי לאוטוסטרדות ענקיות וכבישים מהירים. בצפון, כאשר אנו נוהגים באזור עירוני או אפילו בין עירוני, נגיע ברוב המקרים לכבישים דו סטריים בהם המהירות המקסימאלית היא 80-90 קמ"ש. וגם ההגעה לכבישים אלה היא לאחר נסיעה ארוכה בכביש עירוני. באזור גוש דן או תל אביב, במהירות אדירה אפשר למצוא את עצמנו בכביש מהיר בו נוהגים 100 קמ"ש ובו שלושה או ארבעה נתיבים לכל כיוון כל מורה לנהיגה במרכז מכיר זאת, כדי לנהוג בביטחון בכביש כזה, וכדי לדעת להשתלב בו בצורה נכונה ובטיחותית, צריך מורה מנוסה לנהיגה אשר מכיר את הכביש טוב טוב.
אווירה מתוחה בכבישים במרכז
האווירה של הנהגים בכבישים אלה גם היא משמעותית. נהיגה בצפון הינה נהיגה רגועה במקרים רבים. המהירות היא איטית, הנתיב הוא אחד, נהגים מנסים לעקוף לעיתים רחוקות, ואפשר להעביר נסיעה של 20 דקות במהירות 70 קמ"ש. במרכז דבר כזה הוא מאוד נדיר, אין הרבה סבלנות בכבישים בגוש דן, המהירויות הן אחרות, מהר יותר מ-80 קמ"ש בדרך כלל, והטונים על הכביש גבוהים. הכל שונה בנהיגה בכבישים אלה ותלמיד יכול למצוא עצמו פתאום במרכזו של בלאגן, ובמקרים קיצוניים אפילו להפעיל ביטוח רכבים. לכן החשיבות הגבוהה למורה מנוסה לנהיגה הנמצא ליד התלמיד שאינו מכיר את הכבישים, והמורה מסייע לו להתייחס אליהם בצורה נכונה, לבחור ממה להתרגש וממה לא, ואיך לנהוג בכל כביש.