מה זו הגבעה בתמרור 144 |
מבחן התיאוריה מתבסס על תקנות התעבורה. התקנות מפרטות את כל הנחיות ההתנהגות לעוברי הדרך. התקנות מהוות את הבסיס לכל תורת הנהיגה ועל פיהם לומדים לנהוג תלמידי הנהיגה. את הלימוד המסודר המהווה בסיס למבחן התיאוריה ניתן ללמוד במולטימדיה או בספר הלימוד המבחן החדש.
שאלת תיאוריה ממאגר מבחני תיאוריה של משרד התחבורה
בחלק זה נלמד את ונבין את לימודי התיאוריה דרך ההסבר לשאלות המבחן האמיתי.
מני תלמיד נהיגה מצפת שואל מה מסמנת הגבעה בתמרור 144.
שאלה 484 ממבחן התיאוריה
מה פירוש התמרור ?
א. זהירות! כביש משובש.
ב. זהירות! מכשולים בדרך.
ג. זהירות! פסי האטה בדרך שלפניך.
ד. זהירות! שטחים מתים.
הסבר הפיתרון
בשלב זה, הפיתרון כבר ברור. משולש אדום = תמרור אזהרה. הציור בפנים הוא מה שנזהרים ממנו, אז ממה נזהרים?
מני תלמיד נהיגה מצפת, שואל האם פירוש התמרור הוא גבעה קטנה לפנינו. אכן מני זו יכלה להיות באמת אפשרות לפי הגיון הפתרון. במקרה שלנו מדובר באמת בגבעה אבל בגבעה מלאכותית קטנה שאנשים מניחים על פני הכביש כדי להאט את מהירויות הרכב. הקושי בהבנת התמרור הוא באמת הציור שמתואר בו. הציור מתאר את פס ההאטה מהצד הרוחבי שלו. באופן תיאורטי אם תתכופף ותביט על פס האטה מהצד, באמת זה יראה כך, אבל ממבטו של הנהג הפס נראה אחרת לגמרי . למעשה הפס כמעט לא נראה ולכן מוצב התמרור, כדי להזהיר את הנהיגם מפני פס כזה.
מה קורה לרכב אם לא שמים לב ומאטים ?
חשוב לברר היכן נמצא המוסך הקרוב ולפני זה מה מצב הראש של הנהג והנוסעים האחרים ברכב. מעבר על פני פס האטה במהירות גבוה מ 50 קמ"ש, עלולה לגרום נזק ישיר לקפיצי הרכב ובלמיו, ויותר מכך לבחון מי יותר חזק הראש של הנהג והנוסעים או גג הרכב. מעבר לכך מעוצמת הקפיצה עלול הנהג לאבד את השליטה על הרכב ואז זה כבר נהיה מסוכן.
דגש !
לעיתים המהנדסים נוהגים ברוחב לב ומגביהים את הפס מעבר להנחיות. ככל שהפס גבוה יותר על המהירות להיות איטית יותר. לעיתים נוספות התמרור מוצב סמוך מדי לפס עצמו, ובמקרה כזה הנהג לא מספיק להאט את מהירותו. התמרור חייב להיות מוצב במרחק של לפחות 50 מטר לפני הפס, כדי שהנהג יוכל להאט את מהירות נסיעתו.
C כל הזכויות שמורות
אודות הכותב - איתמר לוין מורה ומרצה ללימוד תיאוריה. מוציא לאור של ספרי לימוד תאוריה, מולטימדיה - למד נהיגה בדרך הקלה, למד תיאוריה ללא קריאה.