בפרקים הקודמים הורחב כאן על מספר כללים וחוקים שיש לזכור בעת כניסה לצומת, ביצוע פניות ימינה ושמאלה, היציאה אליהן והכניסה אליהן בסוגי הכבישים השונים. פניות אלה הן בעלות חוקים כללים והגבלים רלוונטיים להם, אשר יש לתת עליהם את הדעת בעת לימוד התאוריה. פניה נוספת אשר יש לתת עליה את הדגש היא פניית הפרסה. פניית הפרסה היא פניה שבאמצעותה הנהג חוזר על עקבותיו ונוסע בכיוון שממנו הגיע. נעבור על מספר דגשים בעת ביצוע פניית פרסה.
איסורים והיתרים בנוגע לפניית הפרסה – בעת פניית הפרסה יש לקחת בחשבון כמה וכמה דגשים חשובים. ראשית, פניית הפרסה מובילה את הרכב בכיוון ההפוך מהכיוון בו נסע עד עכשיו. לכן על הנהג להאט את הרכב משמעותית, וכמובן כי רצוי לבצע את פניית הפרסה רק במהירות המינימאלית כדי לא לסכן את הנהג והיושבים ברכב. בנוסף, יש לבדוק תמיד האם יש תמרור האוסר על פניית פרסה. רק במקומות בהם אין תמרור כזה, מותר לבצע את פניית הפרסה בזהירות.
בדיקת האזור בו תתבצע הפניה –
פניית פרסה היא פניה מסוכנת. גם במצבים אשר המסלול פנוי ואין סכנה של ממש, אם יש ספק מסוים לגבי בטיחות הפניה, ההמלצה היא לוותר עליה. אך אם בכל זאת מחליט הנהג לבצע את פניית הפרסה, יש לזכור כי כאשר אנו מבצעים פניה של 180 מעלות אשר משנה את כיוון התנועה שלנו, אנו חייבים לוודא כי המסלול בו אנו הולכים לבצע את הפניה פתוח לנסיעה, עלינו לבדוק שלא מגיעים כלי רכב ממול, שהפניה מותרת, ושאין הפרעה לתנועה. לאחר שווידאנו שכל תנאים אלה מתקיימים, יש לבצע פניה בזהירות.
מצבים בהם אסור לבצע פרסה – כאשר יש תמרור אשר אוסר זאת באופן ברור כמובן שאין לבצע את הפנייה, בנוסף, גם במצב אשר ישנו קו הפרדה רצוף על מסלול הפניה, כאשר אין קו ראייה ברור אשר ניתן לראות בו את הרכב הפונה, או כאשר מתקרבים לפסגה או מקום תלול. בכל מקרה יש לנהוג ביתר זהירות, גם כאשר מותר לבצע את הפרסה.