תמרור האט ושלב להילוך נמוך |
ללמוד תיאוריה דרך שאלות תאוריה הלקוחות ממבחן התיאוריה
מבחן התיאוריה מתבסס על תקנות התעבורה. התקנות מפרטות את כל הנחיות ההתנהגות לעוברי הדרך. התקנות מהוות את הבסיס לכל תורת הנהיגה ועל פיהם לומדים לנהוג תלמידי הנהיגה. את הלימוד המסודר המהווה בסיס למבחן התיאוריה ניתן ללמוד במולטימדיה או בספר הלימוד המבחן החדש.
שאלת תיאוריה ממאגר מבחני תיאוריה של משרד התחבורה
בחלק זה נלמד את ונבין את לימודי התיאוריה דרך ההסבר לשאלות המבחן האמיתי.
יוני תלמיד נהיגה מרמלה שואל מתי והיכן יוצב התמרור המזהיר מפני ירידה וכיצד לנהוג בירידה ובכניסה אליה ?
שאלה 465 ממבחן התיאוריה
כיצד יש לנהוג על פי התמרור ?
א. להאט ולשלב הילוך נמוך. להימנע משימוש ממושך בבלמים.
ב. להגביר מהירות ולשלב הילוך גבוה.
ג. להשתמש בבלמים בלבד.
ד. להגביר מהירות בעלייה על ידי שילוב הילוך גבוה.
הסבר הפיתרון
בשלב זה, הפיתרון כבר ברור. משולש אדום = תמרור אזהרה. הציור בפנים הוא מה שנזהרים ממנו, אז ממה נזהרים?
הציור ברור, אבל כיצד לנהוג במקום בו יש ירידה תלולה. ירידה תלולה היא ירידה שהשיפוע בה עולה על 8% לאורך קטע העולה על 500 מטר. הכוח הפועל הרכב, בנוסף לכוח המנוע, הוא כוח הגרביטציה- כוח הכובד. כוח זה מושך את הרכב כלפי מטה או בכיוון הירידה, ולכן נסיעה מהירה מדי, עלולה לגרום לנהג לאבד את שליטתו ברכב.
יוני שואל מדוע לא מספיק להשתמש בבלמי הרכב למה צריך לשלב להילוך נמוך. יוני צודק ברמלה אין ירידות או עליות הכול מישור. נסה לבקש ממורה הנהיגה שלך לעבור במקום בו יש ירידה תלולה, כדי לחוש איך הירידה משפיעה על התנהגות הרכב. שילוב להילוך נמוך יותר, מאט את מהירות הרכב, בעזרת כוח המנוע, המשמש כבולם המהירות.
הסכנה שבשימוש רק בבלמים ?
הבלמים עובדים בשיטת החיכוך. האופן מתחכך בבלמים ואז מהירות הרכב מאטה אולם כתוצאה מכך רפידת הבלם מתחממת.
לכן חייבים להוריד הילוך ולהימנע משימוש ממושך בבלמים.
דגש !
התמרור הוא תמרור אזהרה, ולכן הוא מוצב לפני תחילת המורד, כדי שהנהג יספיק להאט את מהירות נסיעתו ולשלב להילוך נמוך. .
C כל הזכויות שמורות
אודות הכותב - איתמר לוין מורה ומרצה ללימוד תיאוריה. מוציא לאור של ספרי לימוד תאוריה, מולטימדיה - למד נהיגה בדרך הקלה, למד תיאוריה ללא קריאה.