הכישלון של המלן הוא הכישלון של כולנו. המלן היה התקווה של ענף לימוד הנהיגה, להתרומם לגבהים חדשים או להתרסק למחשכים.
המלן נכשל על 'קו הזינוק', לאחר מסע שנמשך 6 שנים. מסע הזוי שכלל וועדות ציבוריות, פיילוט שנכשל, עוד וועדות, השתלמויות חובה ל 4000 אנשים לפני שחוקק חוק כלשהו. העלויות היו עצומות, מיליוני שקלים למשלם המיסים ולכיסם הפרטי של מורי הנהיגה. המלן נכשל בגלל החטא הקדמון – 'חטא ההיבריס' – רגש של גאווה וגבהות־לב מוגזמים הגוררים בעקבותיהם עונש ותבוסה.

זה הזמן לבחון שוב את דבריו של מנהל הפיילוט מר משה מכ"ס, שנכתבו מיד לאחר סיומו. הרעיון - " בבסיס תוכנית הלימוד של המל"ן עומדת כוונה החיובית" " להכשרה זו, יתרונות רבים, אשר מייצרים בהכרח נהג טוב יותר" הסכנה – " המודל הכלכלי שעל-פיו המל"ן פעל, לא יאפשר להערכתי, המשך קיומו לאורך זמן" " במצב דברים כגון זה, לא ברור כיצד ישרוד המל"ן, אלא אם קיימת כוונה לסבסד את פעילותו" ברור שאם היו מקשיבים לדבריו ומיישמים את לקחיו הכול היה נראה אחרת, אבל כנראה זה לא התאים לתוכניות ולאינטרסים אישיים, אז בחרו להתעלם ולהעלים.

והרי לך 'היבריס' מבנה בונים 'לבנה על לבנה', קודם יסודות ורק בסוף מגיעים לגג, אחרת הכול קורס. במדינה מתוקנת מנהיגים שנכשלים, ראשית מתנצלים, מתפטרים או לפחות מכריזים על בחירות חדשות.

קימות מספר אפשרויות:
א. המלן נכשל בגלל העמותה החדשה – מסקנה העמותה החדשה יותר חזקה ויותר משפיעה, מסקנה -תתפטר. ב. המלן נכשל בגלל שלא התאים לרוח התקופה של המחאה החברתית – מסקנה לא ידעת לקרוא את המפה נכון ולהתאים לה את הצעת החוק. מסקנה- תתפטר.

ג. המלן נכשל בגלל שהצעת החוק לא הייתה שלמה ופגעה במגזרים רבים – מסקנה לאחר 6 שנים הצעת החוק לא הייתה מספיק טובה מסקנה –תתפטר.


והאין זה סמלי שמי שהוליך אותנו במסע ההזוי, עומד בקרן הפינה של מגרשי הרישוי ומבקש תקנו ממני את ספר המלן כי אני זול.?

כל הזכויות שמורות.
אודות הכותב - איתמר לוין מורה ומרצה ללימוד תאוריה. מוציא לאור של ספרי לימוד תאוריה, מולטימדיה - למד נהיגה בדרך הקלה, למד תיאוריה ללא קריאה.