התנהלות מצוקת הטסטים נעה במעגל הפנימי שבין אגף הרישוי, ועד הבוחנים ונציגי הארגון הישן. הבוחנים עובדים כבר שנים במתכונת 'השמיכה הקצרה'. יש מחסור קבוע בתקני בוחנים. המחסור מורגש כל פעם באזור אחר, כאשר המצוקה גדלה באזור מסוים ומתעוררת מחאה, מזיזים בוחן נוסף לאותו אזור ומרגיעים את השטח. שיטת התוספות ושעות בחינה נוספות בימי שישי מאזנים במקצת את המצוקה, והופכים את השוויון במדד החלוקה, לחידת הגיון בלתי פתירה.

בסיבוב הקודם של המחאות, לפני כחצי שנה, הומצא באגף הרישוי מנגנון קיזוז חדש, לכל המורים הופחתו מספר הטפסים בטענות שונות. העמותה החדשה פעלה כגורם מפשר מצד אחד ומצד שני בעידוד מחאות כגון חסימת כביש החוף בנתניה.

היה ברור שכפי שקרה כל השנים - הבעיה תיפתר זמנית באזורים שונים ותצוץ מחדש לפני החגים. אירועים לא צפויים כמו בוחנים שסרחו והושעו, מחלות ושאר מזיקים הפחיתו את מצאי הבוחנים, אל מתחת לקו האדום.

העמותה החדשה בישיבת חירום קבלה מספר החלטות:


א. חייבים למצוא פתרון יסודי ותמידי לבעיית מספר הטסטים.

 

ב. כל מחאה שתידרש, לא תהיה על חשבון הכיס המדולדל ממילא של מורי הנהיגה. שביתה לא כי היא פוגעת רק במורים.

ג. פיתרון הבעיה חייב להיות של משרד התחבורה שזו חובתו לספק שירות טסטים לציבור. הגיע הזמן לנתק את המורים מהאחריות הציבורית לטסטים.

ד. שר התחבורה הנוכחי יכול ומסוגל לפתור מידית וסופית את מצוקת הטסטים. השר שחרט על דגלו, שיפור השרות לציבור, צריך להיות מגויס לפתרון.

בעוד הארגון הישן היה עסוק בארגון שביתה 'איטלקית' חסרת שיניים. העמותה יזמה פגישה עם צמרת משרד התחבורה ושר התחבורה. השר לא היה מודע כלל למצוקת הטסטים. שר התחבורה הבטיח לעזור מידית ולהשיג מימון לתקנים נוספים, ואכן כידוע גם קיים.

רק שאלה אחת נותרה? את מי בדיוק ה'כאילו' שביתה הייתה צריכה לשרת?

כל הזכויות שמורות.
אודות הכותב - איתמר לוין מורה ומרצה ללימוד תאוריה. מוציא לאור של ספרי לימוד תאוריה, מולטימדיה - למד נהיגה בדרך הקלה, למד תיאוריה ללא קריאה.