למד על בטוח – שמירת רווח 
לימוד תאוריה בנושא שמירת רווח דורש הבנה עיונית גדולה יותר מנושאים אחרים בנלמדים בלימודי תיאוריה. שאלות תאוריה בנושא זה מגוונות וראשית בודקות אם התלמיד למד והבין את המושגים השונים של שמירת רווח ואת הקשרים בין המושגים. שאלת תאוריה ראשונה היא פירוש החוק בנושא זה. מהי שמירת רווח על פי חוק.גם אם התלמיד למד, עדיין קשה לו לחבר בין הוראת החוק של רווח של שנייה אחת לבין רווח המאפשר מניעת תאונה. שמירת רווח היא בעיקר תוצאה של ניסיון מצטבר, שמאפשר לנהגים ששומרים רווח להינצל מתאונות. התלמיד למד שרווח מינימלי הוא של שנייה 1 . יש גם שאלת תאוריה כזו.

למד על בטוח – מושגי שמירת רווח
חלק זה של לימודי תיאוריה עוסק בשלוש הגדרות חוק. שאלות תאוריה בודקות אם התלמיד למד וזוכר את ההגדרות של: מרחק תגובה, מרחק בלימה ומרחק עצירה. שאלת תאוריה לדוגמא: מהו מרחק עצירה, ממה מורכב מרחק עצירה ושאלת תאוריה הבוחנת אם התלמיד למד והבין את הקשר בין המושגים כמו: מה גדול ממה מרחק עצירה ממרחק בלימה וכד'.

למד על בטוח – הסיבות לשמירת רווח
כפי שהתלמיד למד, הכי חשוב לשמור על רווח כדי למנוע תאונה. רווח זה משתנה בהתאם למספר גורמים כמו: מהירות הנסיעה, מצב הראות ומזג האוויר, מבנה הכביש ומצב הנהג. שאלת תאוריה הבודקת אם התלמיד למד יכולה להיות: מה הקשר בין מהירות נסיעה למרחק העצירה?

למד על בטוח – שיטת 2 השניות
לימודי תיאוריה גם עוסקים במתן כלים פשוטים של אומדנים. תלמיד נהיגה מתחיל למד את החוקים, אבל עדיין אין לו כלים ליישם אותם. שיטת 2 השניות היא שיטה המקלה על התלמיד ליישם שמירת רווח בכביש. לכן גם קימות שאלות תאוריה בנושא זה.

כל הזכויות שמורות.
אודות הכותב - איתמר לוין מורה ומרצה ללימוד תאוריה. מוציא לאור של ספרי לימוד תאוריה, מולטימדיה - למד נהיגה בדרך הקלה, למד תיאוריה ללא קריאה.